fbpx

Top 10 érv miért szervezd ki a gazdasági adminisztrációt!

Véleményem szerint, az idén sokan játszanak a gondolattal, hogy maguk ugorjanak bele az új támogatási rendszerbe vagy kérjenek segítséget egy profi csapattól. Ezen a gondolatmeneten elindulva 10 érv, hogy miért is érdemes mindenkinek ettől a tehertől megszabadulnia.

     1. érv: Személyre szabottság!

Aki elolvasta az előző cikkeimet láthatja, hogy az eddigi séma szerinti közvetlen támogatásigénylés világa véget ért, aki nem olvasta az erről szóló cikkeket az tegye meg ezt! Területi adottságok miatt nagyon nagy eltérés lesz az egyes kérelmek között. Egy alföldi gazdaságra más szabályokat kell figyelembe venni, mint mondjuk egy dombvidékinek. Ezen felül az új Agrár Ökológiai program miatt más és más vállalásokat kell tenni, viszont ezeket csak úgy lehet jól optimalizálni, ha először egy gazdaság átvilágítást hajtunk végre. A személyes véleményem az az, hogy elsősorban olyan vállalásokat kell tenni, ami nem megerőltető egy gazdaságnak. A velünk történő első találkozás fő témája az mindig, hogy mi is fogja megérni az adott gazdaságnak. Mit kell bevállalni és milyen vállalásokra határidőkre kell figyelemmel lennie egy gazdálkodónak.

      2. érv: Támogatás maximalizálás

Ezt a pontot egyből kettőbe is kell bontanom.

        1. Területek átvilágítása.

Sajnos nem egyszer tapasztaltam, hogy az egységes kérelmeknél a gazdálkodóknak, hibásan vagy nem jól van berajzolva a táblahatárai. Egy gazdálkodóval történő első egységes kérelem beadása idején, minden tábláját átvilágítjuk. Miért is lényeges ez? Sokszor a pontatlan berajzolások miatt hektárok vesznek el a kérelemben. Nem egyszer találkoztam olyan esettel is amikor táblák maradtak ki, vagy a rossz rajzok miatt átfedések keletkeztek a kérelemben. Ez vagy támogatás csökkentéssel vagy felesleges ellenőrzésekkel jár, amit érdemes minden gazdálkodónak kerülnie. Nálunk a munka megkezdésekor tisztázzuk a gazdálkodó tulajdonviszonyait, ezáltál meghatározható, hogy melyik tábláján mekkora területre igényelhető támogatás és elkerülhetőek a kínos szituációk.

        2. Támogatás maximalizálás

Lényeges szempontnak tartom, hogy nálunk nem a termelő mondja meg, hogy milyen támogatásokat szeretne igényelni, hanem mi mondjuk meg hogy milyen támogatásokat tud igényelni. Miért is fontos ez? Az előttünk álló egységes kérelemben 50 jogcímre lehet támogatásokat igényelni. Ez egy olyan mennyiségű információ, hogy nem elvárható egy termelőtől, hogy tisztában legyen melyik jogcímek azok, amelyek az ő növénykultúráira vagy tábláira érvényesek lehetnek. Sajnos itt is találkoztam már milliós tételekkel, amik nem lettek igényelve egy gazdálkodónak!

        3. érv: Folyamatos kapcsolattartás

Szintén hivatkoznék az előző cikkeimre. Látható, hogy az új rendszer vívmánya, hogy rengeteg agrotechnikai műveletet nap vagy kétheti szinten be kell jelenteni a gazdálkodónak. Lássuk be közel 50 jogcímhez tartozó vállalás észben tartása, koordinálása nem egyszerű feladat és sajnos könnyű lesz benne hibázni. Nálunk alapvető, hogy minden gazdálkodót legalább kéthetente felhívnak a kollégák és átbeszélik az aktuális helyzetet. Figyelmeztetjük őket, hogy mit tehet és mit nem tehet a következő időszakban.

4. érv: Mindent időben

Az előző érvnél már említettem, hogy rengeteg agrotechnikai műveletet kell bejelenteni. Ezen műveletek nem határidőben történő bejelentése komoly szankciókkal járhat. Nem beszélve arról, hogy ha valaki nem határidőn belül jelenti a tevékenységet akkor azt az Irányító Hatóság nem fogja elfogadni és esetleg meg kell ismételni egy feladatot, ami rengeteg plusz költséggel járhat. Ezen felül minden gazdálkodónak az idéntől adatszolgáltatási kötelezettsége van. Amit szintén határidőn belül kell teljesíteni különben nagymértékben csökkenni fog a támogatása. Vegyük például a tavalyi évet, ahol sokan igényeltek kárenyhítést, és sajnos nem egy telefonhívást kaptam, hogy elmaradt a kifizetési kérelem benyújtása így nem részesült a gazdálkodó a kárenyhítésben. Nálunk ez szintént elképzelhetetlen folyamat, hiszen folyamatosan figyeljük a határidőket így egyetlen gazdálkodónk sincs, aki nem kapta meg a kárenyhítést.

        5. érv: E-permetezési napló

Szintén az idei év újdonsága az E-permetezési napló vezetése. Itt rögtön tisztáznék is valamit. Mindenkinek kötelező E-permetezési naplót vezetnie, de csak a 10 hektárnál nagyobb szántóföldön gazdálkodóknak kell a rovarölős permetezéseit naprakészen vezetnie. A velünk szerződő gazdálkodóknak természetesen mi vezetjük ezt a naplóját is. A 10 hektárnál nagyobb gazdálkodóknak annyi a dolguk, hogy a permetezések befejezése után valamilyen formában értesítenek minket, hogy megtörtént a kezelés (email, sms, Messenger üzenet, Viber üzenet vagy WhatsApp üzenet) és mi már jelentjük is az Irányító Hatóság felé. A kisebb gazdálkodóknak pedig a rendszeresített kéthetente történő egyeztetés során kell ismertetniük a munka folyamataikat, hogy vezetni tudjuk a naplójukat.

        6. érv: Gazdálkodási napló vezetése

Szintén a kéthetente történő kapcsolattartás időpontjában, rögzítésre kerülnek az ügyfelek gazdálkodási napló adatai, így mindenkinek naprakész naplója keletkezik. Azt már mondanom sem kell, hogy azon gazdálkodóknak akik igényelni fognak Agrár Ökológiai támogatást elektronikus gazdálkodási napló vezetési kötelezettségük lesz. Ezt a naplót nem elég naprakészen vezetniük, hanem az adatszolgáltatást is időben végre kell hajtani. Ezt a feladatot is levesszük a gazdálkodókról.

        7. érv: Ellenőrzéseknél képviselet

Talán senkinek nem kell bemutatnom mivel jár egy helyszíni ellenőrzés. Rengeteg dokumentumot kell előkészíteni és sok keresztkérdésre kell válaszolni egy ellenőrzés során. Meghatalmazás kitöltése után nálunk sok esetben az ügyfél részt sem vesz az ilyen ellenőrzéseken. A dokumentumokat nem neki kell előkészítenie, hanem ez a mi feladatunk. Személy szerint én egy nagyon jó bizalomépítésnek tartom az új ügyfeleink első ellenőrzését, eddig mindig óriási megnyugvást láttam az ügyfeleim szemében, amikor véget ért egy ellenőrzés és mindenki elégedetten távozott a helyszínről. 

8. érv: Felelősség

Ha eddig elolvastad kedves Gazdálkodó feltűnhetett, hogy vállalkozásunk maximálisan professzionális, ebből adódóan elengedhetetlennek tartjuk, hogy rendelkezzünk felelősségbiztosítással. Teljes meggyőződéssel állíthatom, hogy eddig „kidobott költség” volt számunkra a felelősség biztosításunk, de az ördög nem alszik. Én úgy gondolom, hogy ha véletlen mi hibázunk azt ne a termelő fizesse meg. Véleményem szerint ez a pont elengedhetetlen egy profi szolgáltatáshoz.

        9. érv: Érdekünk, hogy a lehető legtöbb támogatást érjük el

Cégünk alapvetően sikerdíjas szolgáltatást kínál az ügyfeleknek. Ez két okból is pozitív! Egyik ok, hogy minden erőnkkel azon vagyunk, hogy az ügyfél a lehető legnagyobb összeget kapja, hiszen mi is akkor profitálunk többet. Ezért a cégben mindenki azon dolgozik, hogy az adott ügyfél a lehető legjobban kihasználhassa a lehetőségeit. A második ok csak akkor kell fizetnie a gazdálkodónak, ha már ő is bevételt szerzett. Tehát nincs előre költség nem kell előre finanszírozni a munkánkat.

        10. érv: Gondtalanság

Az egész vállalkozásunk mottója és szellemisége az, hogy a gazdálkodónak csak termelni kelljen. Ez a mi küldetésünk. Talán magyarázni sem kell, hogy mennyit jelenthet egy gazdálkodó életében az, hogy a nemkívánatos adminisztrációt levesszük a vállukról.

Amennyiben te is szeretnéd, hogy egy profi csapat kezelje vállalkozásod támogatási ügyeit, jelentkezz nálunk és egy napon belül felvesszük veled a kapcsolatot, hogy a mai naptól arra koncentrálhass, amihez igazán értesz!

Üdvözlettel: Morva Tamás

Morvanövénydoki Kft.