fbpx

Gazdaság adminisztrációs szolgáltatás

Mit is tartalmaz a Morvanövénydoki Kft.-nél egy Gazdaság adminisztráció szolgáltatás?

Talán a legjobban úgy tudom ezt bemutatni Gazdaság adminisztráció szolgáltatásunkat, ha megnézzük mi történik egy ügyféllel miután felveszi velünk a kapcsolatot.

Miután valaki érdeklődött a szolgáltatásunk iránt, egy munkanapon belül felvesszük vele a kapcsolatot. Ilyenkor egy 10-20 perces telefonbeszélgetés fog lezajlani, ahol általános információkat beszélünk meg a leendő ügyféllel. Majd végezetül egyeztetünk egy személyes beszélgetést. Ez kétféleképpen történhet, ha Közép-Magyarországi a termelő akkor egy héten belülre fixálunk egy személyes találkozót, ha nem e régióba tartozik az akkor pedig egy online megbeszélést írunk be a naptárba.

A személyes megbeszélés keretein belül, egy komoly gazdaságátvilágítás fog történni. Ez egy nagyon lényeges pont, hiszen az új támogatási rendszer rengeteg új feladatot ró a gazdálkodókra. A cégünk alapvető mozgató rugója, hogy az ügyfeleknek úgy igényeljük le a megszokott támogatási összegeket, hogy ne kényszerítsük be őket plusz költségekbe. Jó példa erre az új Agrár Ökológiai programban tehető vállalások. Ha egy gazdálkodó eddig soha nem használt növénykondicionáló termékeket akkor nem célszerű ezt a vállalást megtenni, mert ezzel emelni fogjuk a termelési költségeket és cserébe csak az eddigi támogatási összegeket fogja megkapni, de ha egy gazdálkodó napi rutinjában van a növénykondicionálók használata akkor ez a vállalás nem fog extra ráfordítást igényelni az ügyfél részéről. Ezt viszont csak úgy tudjuk eldönteni, ha megismerkedünk az adott gazdálkodó napi rutinjával. Ezen a megbeszélésen átvesszük az eddig igényelt támogatásokat és felállítunk egy körülbelüli tervet a jövő évre.

Szerzőkéskötés után a következő lépés a meghatalmazások elkészítése.

Ez egy nagyon lényeges pontja a gazdaság adminisztráció szolgáltatásnak, hiszen csak akkor tudunk anyagi fellelőséget vállalni a tevékenységünkre, ha bizonyíthatóan csak mi kezeljük az ügyfél támogatási rendszereit. Miután elkészültek a meghatalmazások, következik magának az egységes kérelemnek a teljes átvilágítása. Itt megvizsgáljuk a termelő földhasználatait, táblarajzait és az eddig lehívott támogatási jogcímeket. Alapvető fontosságú lépés, hiszen ekkor látjuk, hogy ténylegesen milyen támogatásokat lehet az ügyfélnek lehívni, nem beszélve arról, hogy az átalakult támogatható területek miatt, az összes táblarajzot felül kell vizsgálnunk ahhoz, hogy a lehető legoptimálisabban tudjuk összeállítani a kérelmet.

Itt fény derül arra, hogy milyen adatszolgáltatásokra, illetve dokumentációra lesz szüksége a gazdálkodónak. Ismét elérkezünk oda, hogy a gazdálkodóval átbeszéljük, hogy rendelkezik-e a megfelelő dokumentumokkal, illetve, hogy az adatszolgáltatásoknak eleget tett-e. Ha itt valamilyen hiányosságot tárunk fel akkor ezeket lehetőség szerint pótoljuk. Jó példa lehet erre, ha egy gazdálkodó nitrátérzékeny területen gazdálkodik és nem készült el a tápanyag-gazdálkodási terve, akkor ezt pótoljuk. Ha már tisztán látjuk a helyzetet elérkezünk az egységes kérelem beadásához. Ez is személyes találkozó útján történik, ahol ismét átvesszük a gazdálkodóval a lehetőségeket és a vállalásokat, de itt már konkrét javaslatokkal állunk elő, hogy mik lennének a gazdaság számára a legoptimálisabb vállalások. A sikeres kérelem beadása után pedig elkezdődik a „munka”.

E-Permetezési napló!

Ha szükséges a gazdálkodónak e-permetezési napló 24 órán belüli vezetése (10 hektárnál nagyobb szántóval rendelkező gazdálkodók, lásd korábbi cikkek) akkor ez a meghatalmazások elfogadása után folyamatos közös feladatunk az ügyféllel. Ezt úgy kell érteni, hogy innentől, ha a gazdálkodó rovarölőszeres kezeléseket hajt végre ezt valamilyen formában jelzi felénk (email, Viber üzenet, sms), szinte bármilyen kommunikációs formát választhat a lényeg, hogy értesítve legyünk, mi pedig eleget teszünk az ügyfél adatszolgáltatási kötelezettségének.

Kincstár felé történő adatszolgáltatások!

A mi szolgáltatásunknál nem az ügyfélnek kell észben tartania vállalásait, ez a mi dolgunk. Minden ügyféllel kéthetente felvesszük a kapcsolatot, amikor is a gazdálkodó elmondja az elmúlt két hétben történt agrotechnikai és növényvédelmi folyamatokat. Mi pedig ismertetjük vele a következő két hétben elvégzendő teendőket. Havi rendszerességgel bekérjük az ügyfelektől az felhasznált anyagokról, szolgáltatásokról és a keletkezett értékesítésekről a számláit. Ezekből az adatokból folyamatosan vezetve vannak az Egységes kérelmek adatszolgáltatásai és a folyamatos gazdálkodási napló. Mivel az idei évtől, aki igényel Agrár-Ökológiai programot, innentől kezdve elektronikus adatszolgáltatási kötelezettsége lesz a következő év elején. Ezeket az adatszolgáltatásokat is mi végezzük el a gazdálkodóinknak.

Pályázat figyelés!

Mivel cégünk pályázatírással is foglalkozik és mivel ügyfeleinkkel igen szoros viszonyt ápolunk. Folyamatos konzultációk formájában, ahol megismerjük a termelők napi problémáit, így evidens számunkra, hogy figyelmeztetjük a gazdálkodóinkat a nekik megfelelő pályázatokról. Ez a szolgáltatás teljesen térítésmentes az ügyfeleink részére, hiszen közös érdekünk egy jól működő és fejlődő gazdaság létrehozása.

Személyes véleményem, hogy a mostani új támogatási rendszerben, szinte létfontosságú, hogy a gazdálkodók arra tudjanak fókuszálni, amihez a legjobban értenek az pedig a termelés. A megerőltető adminisztráció feladatai rengeteg energiát vesznek el a gazdálkodóktól és sokkal kifizetődőbb, ha ezt az energiát megfelelően használják fel.

Senki ne habozzon felvenni a kapcsolatot velünk, hiszen egy jó telefonbeszélgetés még semmibe sem kerül!

Üdvözlettel: Morva Tamás

Morvanövénydoki Kft.